
رئیس استودیو Arrowhead ساخت Helldivers 3 را تأیید کرد
موفقیت شگفت انگیز Helldivers 2 که آن را به پرطرفدارترین عنوان لایو سرویس سونی در سال گذشته تبدیل کرد، حالا زمینهساز خبری بزرگتر شده است. شمس جورجانی، مدیر استودیو Arrowhead، با پاسخی به یکی از درخواستهای طرفداران، به طور ضمنی از توسعه نسخه بعدی این فرانچایز خبر داد.
طرفداران بارها درخواست اضافه شدن یک «هاب اجتماعی» (Social Hub) را به بازی داده بودند؛ فضایی که در آن بازیکنان بتوانند قبل از شروع مأموریتها گرد هم آیند، با یکدیگر تعامل داشته و عملیات بعدی خود را برنامهریزی کنند. در پاسخ به این درخواست، جورجانی در شبکههای اجتماعی اعلام کرد: «این ویژگی به احتمال زیاد در بازی بعدی ما اضافه خواهد شد.» این اظهارنظر، که آشکارا به یک پروژه جدید اشاره دارد، توسط جامعه گیمرها به عنوان تأیید غیرمستقیم توسعه «Helldivers 3» تفسیر شده است.
اگرچه جورجانی بلافاصله توضیح داد که مقصود او «بازی بعدی استودیو» به طور کلی است، اما شواهد قوی از ادامه این فرانچایز حکایت دارند. Helldivers 2 نه تنها یک موفقیت تجاری کمنظیر برای سونی محسوب میشود—که اخیراً با انتشار نسخه ایکسباکس بر دامنه مخاطبان آن نیز افزوده شده—بلکه به عنوان یک بازی لایو سرویس پایدار و محبوب، جایگاه خود را تثبیت کرده است. با توجه به این سرمایه گذاری عظیم و محبوبیت بیچون و چرای این آیپی، منطقی به نظر میرسد که استودیو Arrowhead تمرکز خود را بر گسترش همین جهان متمرکز کند.
علاوه بر این، قطعیت موجود در گفتههای جورجانی حاکی از آن است که توسعه این پروژه یا آغاز شده و یا دست کم در مراحل اولیه پیشتولید قرار دارد. این موضوع با اخبار قبلی نیز همخوانی دارد؛ اوایل امسال، کارگردان هنری Helldivers 2 از مشغول بودن تیم به طراحی و ایدهپردازی برای «پروژه بعدی استودیو» خبر داده بود.
حتی در سناریویی کمتر محتمل—که پروژه بعدی Arrowhead یک آیپی کاملاً جدید باشد—امکان ساخت نسخه سوم Helldivers در آیندهای دور کاملاً منتفی نیست. این استودیو با خلق Helldivers 2 ثابت کرده که قادر است با ارائه فرمولی منحصربهفرد—ترکیب گیمپلی همکاریمحور، طنز سیاه و مدل لایو سرویس پایدار—خود را از رقبای بیشمار این ژانر متمایز کند. این دستاورد، هر پروژه بعدی این تیم را، چه دنباله مستقیم باشد چه یک عنوان جدید، به یکی از پرانتظارترین بازیهای صنعت تبدیل خواهد کرد.




